Läns!

Hallå! Gick in och läste på norrbottens fotbollsförbunds hemsida. Bara på kul, Och då upptäckte jag till min förvåning att jag var kallad till samlingen på söndag! kul :)

The Great Escape

Blev jagad av Kurt på storgatan idag.. Kändes helt okej!
Min kväll kommer att bestå av plugg!

Papercut - Apollo Drive

Hej bloggen! (ville bara testa att använda en töntig öppningsfras)
Idag hade vi som sagt klasskort. Mitt livs sista klasskort med 9A. Vad tur att vi gjorde det till något charmigt och roligt istället för att alla skulle vara så himla seriösa :)
(Bilder från igår när jag testade kläderna)
Självklart hade jag dom där snygga Dior brillorna!

Jag slutade 15.10, när jag kom hem hade jag världens panik-ångest över praoplatsen!
Men jag har fixat en nu, i 2 veckor :) Känns skönt!
Imorgon ska jag, Maja, Lisa och Julia på kreativitets-kväll! (tror jag att det hette)
i philadelfia. Första gången. Maja var på väg att banga redan nu, men jag hoppas att jag lyckades övertala henne att gå på en träff iallafall. Vi har anmält oss på "FILM" Det  innebär att vi får lära oss hur man gör film och redigerar den på datorn osv.
Jag tror att det kan bli Kul! :)

dynamite

Hellå!
Helgen passerade snabbt men jag hann vara med Malin och gå på bio i fredags, vi såg eclipse!
I Lördags for jag till Malin och fixade hennes hår, sen kom Maja också dit och sen gick jag och Maja ut och åt på Okey! Sen sov hon hos mig och i går var jag i kalix och spelade match. :)
Idag blev jag röstad till Elevrådsordförande på elevrådet och vi diskuterade även lite om teaterprojektet. Hur vi ska få igång det osv. På Profiltimmen gick jag Maja, Adam, Elin och Miriam till kommunhuset och bokade möte med komunalrådet Bill nilsson. Sen gjorde vi listor till namninsamlingen och började samla in namn. Vi håller på med lite annat också och jag hoppas verkligen att det här ska gå vägen!

Kl 8 ska jag bege mig mot Emma Stes hus, hemliga uppdrag ska nämligen uträttas. Tyvärr kan jag inte avslöja något mer utom att uniformen kommer att bestå av kamouflage.

Imorgon ser vi framemot klasskortet som enligt mig kommer att bli suveränt! Värsta dresscoden och allt! :) (kan eventuellt se ut som att jag ska föreställa ett EMO vilket inte är min avsikt)

Eclipse

ceena!
Sitter och väntar på Mallan! Det vankas bio och godis med folk ikväll!

Torsdag

Varför denna förbannelse?
Vi skulle ju då till Kvikkjokk i morgon på återsamlingsläger med konfrimationen. Detta var ett frivilligt lägermoch vi skulle äta pizza, basta, vandra på fjället, bo i stuga och sova i våningsängar! jag tyckte inte att det lät så lockande till en början men nu idag blev jag helt taggad! Jag gick till mamma efter skolan och hämtade kläder osv och packade klart innan fotbollsträningen. Och vad är det då som händer? Självklart blir lägret inställt pga för lite folk!
Åå jag blir så arg!

Annars då? Förutom att vi hade en seg skoldag så har jag haft fotbollsträning. Säsongens sista, och det gick jättebra! :) Kände att jag hade ganska mycket spring i benen. Vi körde 3-zoners och spelade på halv plan resterande tid. Såna träningar som jag älskar!
Mitt i all denna ilska kring lägret så har vi faktist match i kalix i helgen, det är ju kul iallafall! :)

Record

Har alldeles för mycket läxor, hur hanterar jag det? joo! Jag far och springer bort min träningsverk på åsen! :)
Bra prioriterat ! :)

Tisdagens bravader

halloJ!
Ska alldeles stax somna in till One tree hill men först ska jag ge er lite info om min dag!
På idrotten idag hade vi då alltså Coopertestet, detta innebär att man ska springa 2.4 km på så bra tid som möjligt. Det gick ganska bra med tanke på att jag inte är i min bästa form nu, men jag är nöjd med min tid!
Sen efter skolan hade jag fotbollsträning, nog var man lite lämmen i benen, men det är nog inget jämfört med vad jag kommer att vara imorgon!
Jag & Lisa: Å stina, vad  fin jacka du har!
Stina: Tack, jag köpte den på mim!
Stary:vad sa du?
Stina: Ja, affären heter så i älvsbyn
Stary: HETER AFFÄREN MILF?

PUSS♥

min helG!

Hej alla glada!
Min dag har varit super! Eller rättare sagt min helg!
I Fredags åkte jag och Maja in till Luleå och shoppade, vi hade även slagsmål på bussen på väg dit.
Jag fick då med mig ett par reebook easytone, Svarta jeans, och en cool kort tischa.
Sådär ser mina ut!
Sen på kvällen såg vi The last song och A walk to remember. Jag stor lipade i slutet av the last song.. Sen såg vi lite MTV VMA och somnade där kring 5 tiden.
Lördag vaknade vi kl 12, såg film till 2, gick ner, åt frukost och så sen när klockan var 5 insåg vi att vi hade slöat bort hela dagen och for till mig.
Slöade ännu mer, sen gick vi ut och gick. Sen däckade vi kring 12.

Idag hade vi match, spelade dock ingenting. Men vi vann med 7-0. Så grymt bra fotboll norrkskens tjejerna spelade idag! förra matchen mot dom så förlorade vi med 1-2. Plus att dom ligger över oss i serien.
På hemresan så stannade vi till på storheden också bjöd Ann mig på mat och efterätt! så snällt!
Sen nu i kväll var jag iväg en sväng och träffade Malin innan hon åkte iväg till skellefteå igen! :)

There´s no real love in you

1. Har du ett par rosa string? nej
2. Vem var den senaste du pussade? no comment
3. Vad har du för bhstorlek? 70D 
4. Trivs du med det? helt okej
5. Hur många killars telefonnummer har du inlagt i din mobil? många
6. Vad gjorde du inatt? skedade med maja och såg heartbreake hotel
7. Och i förrgår natt? skedade med majas katt
8. Vad gör du innan du ska sova? her på en film, borstar tänderna, tvättar ansiktet?
9. Kan du prata med din mamma om allt? alomoast
10. Hade du berättat för dina föräldrar om du blivit gravid? ja
11. Har du varit gravid? nej
12. Hade du blivit glad om din pojkvän friat till dig? tror inte det
13. Choklad eller glass? choklad
14. Push-up eller T-shirtbh? Push-up 
15. String eller hipsters? Hipsters
16. klackskor eller gymnastikskor? gymnastikskor
17. Kjol/klänning eller jeans? jeans
18. Har du ett par chockrosa spets? nej, inte rosa!

TIO FAKTA 
1. Hemstad/ort?
Älvsbyn 
2. Hårfärg? blond, guldblond? honungsblond? naturligt blond!
3. Längd? 172 cm
4. Frisyr? ständigt varierande,  men oftast mittbena. Annars snedlugg
5. Ögonfärg? blå
6. Humör? happy!
7. Civilstatus? singel, snigel?
8. Vältränad? Konditionen och benen är väl det som är vältränat
9. Ålder? 14.. endel har ju oturen att fylla år i november
10. Bästa vän? Anna Ek, Maja Dahl, Malin Torgersson

TIO SAKER OM DITT LIV
1. Har du nånsin varit kär? kanske
2. Tror du på kärlek? aa
3. Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? nej
4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? nej 
5. Har du någon gång krossat någon annans hjärta?
6. Har du nånsin blivit kär i din bästa vän? jå jag är ju lite småkär i anna
7. Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom? nej
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? nej
9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare? den var väl inte hemlig speciellt länge
10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? ja

HAR DU
1. Har du nånsin blivit upptäckt när du smitit ut? brukar inte smita ut
2. Har du nånsin viljat ta livet av dig? Nej! 
3. Har du nånsin gjort något du ångrar? Nej, 
4. Har du hoppat bungy jump? nej
5. Har du nånsin varit med i en olycka? ja 
6. Har du nånsin ätit en hel tårta? nej men skulle lätt kunna göra
7. Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa? Nej, inte om man vänder på frågan
8. Har du nånsin gått på bio ensam? nej!!!
9. Har du nånsin gillat någon utan att de vart ömsesidigt? har väl hänt
10. Har du nånsin tyckt att världen är super? ja, såklart!

KÄNSLOR
1. Saknar du någon just nu? ja, 
2. Är du glad? Faktist, helt okej!
3. Är du fundersam? ja, 
4. Är du uttråkad? nej, sitter och avnjuter en fruktsallad!
5. Är du tysk? nej
6. Är du italienare? nej
7. Är du fransk? Nej 
8. Är dina föräldrar fortfarande gifta? nej 

OM DIG
1. Hur mycket är klockan just nu? 20.09
2. Namn? Hanna Kristina Samuelsson
3. Vart bor du? älvsbyn 
4. Hur många barn vill du ha? 2
5. Vill du gifta dig? kanske
6. Rullar du spaghettin eller skär du den? rullar, blir mycket godare på det sättet!
7. Har du ätit sushi? ja, inge hit!
8. Har du syskon? ja
9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? ja
10. Har du haft sex med någon som är tre år äldre? nej
11. Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? nej 

FYRA GREJER
1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? haha, upprepade gånger !
2. Har du en hund? Nej
3. Sover du helst själv eller med någon? skeda såklart
4. Tror du på spöken? a

VEM
1. Vem älskar du? Min familj, mina vänner och lillmisse!
2. Vem kan berätta allt för dig? dom som står mig närmast
3. Vem vill du bli full med? with mah girrrlis!


dubble?

Idag när jag:
såg debatt.. gick jag in på tv4.se och kollade på två avsnitt
tränade..gjorde jag alla övningar två gånger
använde plackers.. gjorde jag det två gånger
packade väskan..packade jag om väskan två gånger
HANNASAMUELSSON

insperation


remember me - T.I

Hej!
Igår skulle vi egentligen ha coopertestet på idrotten (springa 2.4 km på tid) så jag agnes och lisa laddade ju upp med springtightsen. Självklart var Tora sjuk så att vi hade Anna istället och spelade fotboll. I SPRINGTIGHTS!
jaja, så det kan bli ibland.
Idag slutade vi kl 1. Skön-T. Nu ska jag bara dryga framför datorn och njuta medans Nils har tvätt och disk dag. Eller ja, han har alltid hand om tvätten! kanska nice.
Imorgon är det friluftsdag på skolan. Jag och Maja valde såklart fiske! så mycket gott fika vi ska äta alltså! :)
På Fredag blir det luleåstan! längtar som fan. Ska köpa vinterkläder! :)
heeee close up!

Club can´t handle me

Aloa!
Idag har jag verkligen inte gjort mycket, men jag kände att jag behövde en så här helg! bara vara, mysa och så.
Jag och mamma satt alldeles nyss och tittade på valdebatten mellan Fredrik Reinfeldh < /em>och Mona Sahlin. Han låter ju ganska dum i huve den karln jämfört med henne! :)
Jajja, jag hade egentligen tänkt se en film som går på 4an nu, men jag orkar inte. Jag ska lägga mig och se p2 eller någonting.
Ska även ta och passa på att tipsa om en jättebra låt!

Ja, jag var tvungen att tok redigera den vänstra bilden som jag tog nyss för jag är ny duschad.. hehe. Körde ett träningspass här hemma som mamma har gjort. Satan säger jag då bara, träningsvärken är på väg känner jag!

Den 19e september!

&lNu ska ni få ett helt inlägg med mina åsikter kring valet.
Jag kan börja med det högra blocket. (Moderaterna, Folkpartiet, Kristdemokraterna, och Centerpartiet) Deras åsikter sammanfattningsvis är väl ungefär så här:
Moderaterna, Folkpartiet, Kristdemokraterna & Centerpartiet: inom utbildning så vill dom ha betyg från åk6 eller tidigare. För att man ska upptäcka diagnoser. läs och skriv svårigheter osv. tidigt. När det gäller ekonomi så tycker dom att egenföretagare och personer som är högt uppsatta inom sitt yrke ska få högre betalt "göra det mer lönsamt att både driva och starta företag" men dom l"lägre" får det sämre kan man säga. Och inom invandrarpolitik så vill dom hjälpa invandrare som har det svårt.
(Jag har sammanställt det dom står för för att dom står för ungefär samma saker)

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet & Miljöpartiet: inom utbildning så vill dom inte ändra betygskalan m.m. Utan höja studiebidraget med 400kr osv. Hjälpa ungdomar som väljer att läsa vidare! När det gäller arbete enligt socialdemokraterna så satsar dom 100% på jobb till alla, speciellt till unga. "alla ska ha ett jobb". Och när det gäller invandrarpolitik så står dom för sammasak som högerblocket. Dom vill ha in invandrarna i samhället och få igång arbetsmarknaden så snabbt som möjligt.
(sammanställde vänsterblocket radikalt )

t;span style="font-style: normal;">Mina åsikter
Själv står jag på de röd-grönas sida. Vänsterpartiet och Socialdemokraterna kan man säga. Är inte så insatt i Miljöpartiets politik. Men visst, under dom här 4 åren med en borglig regering så har dom arbetande högre uppsatta fått mer pengar i plånboken. Men för personer som har varit sjukskrivna, ungdomar osv, har det varit betydligt tyngre. Svårt att få ett jobb. Om vi säger att dom röd-gröna skulle få högre mandat i det här valet så skulle samhället bli betydligt mer jämnställt. Fler skulle få jobb även de som har varit sjuka och utan jobb. De högre uppsatta skulle inte få lika mycket i lön men samhället blir fortfarande mer jämnställt.

Då kan man ju fråga sig, varför ska man då som "högre uppsatt" rösta på dom röd-gröna när de gör så att dom får mindre pengar? Jo. För att en dag, kan det vara den personen som är sjuk och inte kan jobba kvar på sitt jobb, bli sjukskriven och sen inte ha möjlighet att få jobb för att pengarna läggs på personer som redan har massa pengar. Eller ens barn som inte kan få jobb för att pengarna läggs på personer som redan har massa pengar? Förstår ni vad jag menar?.

(när jag skriver "högre uppsatt" menar jag chefer, personalledare, egenföretagare osv)

Och om jag nu ska tycka till om Sverigedemokraterna så tycker jag att det är helt sjukt! Om det nu är nån som har missat deras valfilm så tycker jag att ni ska titta på den nu!:




Den får tala för sig själv. Varför inte bara fördela pengar mellan samhällets alla delar? :O

Introducing me

Hola!
ja jag kan väl börja att skriva om i fredags. Maja följde mig hem efter skolan en stund, vi spelade in filmer när vi stod och spände oss till "this is the way- e-type" Kändes lagomt coolt. Sen på eftermiddagen for jag till mamma.
Satt och nördade nån timme vid datorn och sen kom Adam och Patrik och hämtade mig. Sen hämtade vi Emma och for och grillade ute i skogen. Det var kul, särskilt att bestiga ett sandberg..Sen körde vi epa upp på kanis och kollade på byn uppifrån :)

Lördag:
steg upp tidigt och for och spelade match i rosvik mot öjebyn. Vinst med 3-1 trots att våran målvakt blev utvisad i slutet av första halvlek så vi fick ställa en back i målet, och birger blev också utvisad.
Jag fick börja på planen som mittfältare så jag får inte spela idag med 4an då. Men det var ändå kul att spela igår ;)
Sen for jag och lisa och kollade på älvsbydamers match mot mssk. Gud vad duktiga dom är! Serieseger för dom så då blir det att möta dom i 3an nästa år ;)
HANNASAMUELSSON

colours of the rainbow - italio brothers

Halloj i stugan!
Idag har det inte hänt så mycket, engelska glosförhör hade vi. Vet inte om det gick riktigt så bra som jag hade trott, menmen.
Slutade 14.15. Gick hem pluggade slöjd och matte. Sen 16.30 for jag stina och lisa till piteå och kollade när piteås damer tränade ett tag. Sen när Birger var klar så åkte vi vidare till Rosvik och hade träning. Vi älvsbybor fick våra norrskens dressar idag förresten! Riktigt snygga också!
Imorgon har jag sovmorgon och slutar 13.00. Då tänkte jag ta mig ut på en löprunda och sen fara till mamma. Hon ringde nyss och berättade att hon hade köpt några saker till mig på IKEA men jag fick inte veta vad. Så jag blev ju lite nyfiken.
Lördag och Söndag ska jag spela match iallafall, jag och mamma hade tänkt åka in till stan en sväng också och kolla på vinterkläder :)
Älskar lill luddi även fast hon suger (på zigges PLÄPP)


Inlägg tillägnat Agnes H!

Självklart tar jag mig tid för att besvara frågor som kommer från dom lite trögare barnen! :)
Det är nämligen så att "Veni vidi vici" betyder "jag kom, jag såg, jag segrade" på latin och är ett gammalt
ordspråk/citat som användes av Julius Caesar efter att han vunnit slaget i Zela i Pontos år 47 e.kr.
Men idag används citatet ofta i sportsammangang. Ett exempel är på väggen i bergnäsets konstgräshall.
Ett annat är en tatuering på bla.nick jonas. osv.
Försår ni? Jag kom..Jag såg..Jag segrade..! simpelt :)
(bild från google)
Jag förstår att det var fler som undrade, men där har ni svaret !

Första normala tisdagen..

..har jag just avverkat. Och nu står det klart att Tisdagarna kommer att vara den värsta jävla dagen på hela veckan ett år frammåt! 6 lektioner..
I Söndags spelade vi match i Gällivare och vann med 3-2. Jag fick spela både back och mittfältare så det var kuL! Bussresan dit och hem var riktigt suverän. Grymt kul hade vi. Vi lekte "på en öde ö", "burshen är stängd", "på min egen hand" osv. Vi såg även mr. och mrs smith, time out, och goal! riktigt bra filmer.
Igår när jag kom hem tog jag en buss direkt till antnäs, sen böt jag buss och åkte vidare till norrfjärden. Jag fick gå från E4an till porsnäs och det var inte nådigt. Jag skulle spela match med div 4. Kom 15 minuter före matchstart och skulle börja på plan. Vilket resulterade med att jag inte hann värma upp ordentligt och fick ännu värre i min sträckning på baksidan av låret/knävecket/vaden. Fick även spela forward och jag sög. Så idag kunde jag inte vara med på idrotten så jag och Lisa körde styrka på sidan istället :)
Imorgon är det onsdag, vilket betyder kortdag! Slutar kl 1 ! Ikväll så ska jag plugga för hela slanten och sen avrunda med lite IDOL! :)



maja dahl

Facebook chatten:
Jag(ångerfullt): jag äter chips..
Maja: Åh vad gott, det åt jag till frukost!
Ja somsagt, det ska var hon alltså!

Kom hem från storforsen för någon timme sen. Fastnade vid datorn för jag orkade inte göra något annat..Håller på att ladda ner en film också! The last song som alla tjatar om! jag tror att den är riktigt bra. Särskillt med tanke på att den är skapad av regissörerna till the notebook och a walk to remember. Ett par riktiga snyftfilmer!
Imorgon ska jag på match mot Malmberget i Gällievare.. Känner väl sådär inför resan.


Automatic

a Hallåj!
Sitter färdigfixad nu och väntar på att vi ska åka till storforsen. Jag har även hunnit sy in ett par jeans! kändes skönt att bli tvungen att göra dom mindre för en gångs skull! :)
stentvättade gråa jeans cheap monday
rutig skjorta lindex
stickad grå halsduk (syns knappt på bilden) kappahl


World behind my wall

Hejsan!
Lite taskig uppdatering senaste tiden, men det är okej!
Vandringen var jättekul, utom att det var så kallt på natten. Men jag antar att det är sånt som hör till. Men det var väl inte det bästa för min hosta, hals och snoriga näsa!
Idag efter skolan for jag och Maja till Snårbäcks och plockade upp potatis. 14 10liters hinkar plockade jag och Maja plockade 13 tror jag. Varje hink rymmer 12kg så enligt mina beräkningar plockade vi 168kg var!
Det känns alltid bra i hjärtat att hjälpa Mormor och Morfar! ♥


Ikväll har jag varit med Anna och Maja. Vi var ute en ganska lång stund, sen hostade jag ut halsmandlarna och snöt ut hjärnan. Maja skulle hem och Anna till sin bror. Så då gick vi in :)
Imorgon Fyller Mormor 70år! Då ska vi till storforsen och äta trerätters!
På söndag har jag match i gällievare, vi åker buss med laget dit. men kändes ändå lite smådrygt. Men det är ju fotboll! :)
Påtal om ingenting så vill jag passa på att nämna en grej. Det tog ett tag, men jag har verkligen kämpat. Tillsist fann jag det! Lyckan, Kärleken, och Livslågan. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men..




RSS 2.0