Godmorgon!

Hallå! Vaknade just, så nu sitter jag och äter skorpor med ost. Jag kan inte sluta, så grymt gott det är! Nä nu ska jag ställ undan frukosten innan jag äter ihjäl mig. Börjar kl 14:00 idag, så jag ska se en film tror jag.

Igår gjorde jag en träningsgarderob också, jag har som fyra garderober i mitt rum (garderobsvägg) Men jag har bara haft två av dom, men nu fick jag ta allihop, så nu har jag en garderob med träningsskor, träningskläder osv.

when i grow up

Äntligen får man lite lugn och ro!
I söndags steedade jag hela dagen, söndagar för mig är "få allt gjort" dagen. I går slutade jag kl 3, sen kom maja förbi en stund. Idag slutade jag kl 1, chillade som vanligt, tog en dusch, var med Nils och Sven typ 2 h (blev misshandlad) Sen nu så sitter jag här, har sovmorgon till 1 imorgon och har åssit att göra.
Jag är så lat! vet inte vad jag ska ta mig till! Ska försöka ta mig ut på en promenad nu ikväll men det är så tråkigt!
Imorgon har vi spelarmöte i sjulsmark och även mary cay kväll på cafét så jag måste sluta tidigare :)
SÖT MAJA

Lördag

Halloj!
Imorse åkte jag, pappa och Rosa till Norrfjärden och hälsade på, jag blev även klippt!
Pappa och Rosa drog iväg lite spontant till Luleå och köpte en 42" plasma TV, grym snygg var den.
Var hos pappa en stund och hjälpte han att koppla in den och så, sen for jag till mamma.
Var hemma en stund med Nils och Jesper som förövrigt gossade ner sig i min säng! sen kastade dom sig på mig så att jag inte kunde andas, sen så bröt nils min arm.

Ikväll har jag bara chillerat med Anna, Emil, Erik och Andreas. Lite annat folk till och från också.
Sen så fick jag ju bevisa att jag är jävlat bäst på Guitar Hero!
INNAN JAG KLIPPTE MIG

mayday parade

Hejsan!
Kom just hem från Emil, han fyller ju 16 idag. Jag och Anna for dit kring 9 och då var det grymt mycket folk, men sen kring 11 så var vi bara några stycken :)
Vi tiggde även skjuts av Sven hehe.
Imorgon kl 12 ska jag klippa mig, nice! Nä nu ska jag sova, Godnatt :)

If you can´t live without me, why aren´t you dead yet? - mayday parade

Wilderness
Den här jackan hade min morbror när han var yngre, från 1984.
Men jag hittade den, och tog över den, dock så är det alldeles för kalt ute nu för att använda den. Men sen till våren tror jag att den blir riktigt snygg!
Vad tycker du?

Just det! Vilket datum är halloween? Endel påstår att den är sista helgen i Oktober (29-30-31) Och i almanackan står det att det är första helgen i november (5-6-7) Vad är det som stämmer?

Fredag, ärade fredag!

Nu har äntligen fredagen kommit!
Min vecka har varit grymt bra, jag är väldigt nöjd med mitt val av praktik plats. Känns skönt att jag har en vecka kvar! :)
Jag börjar kl 11 idag. Mamma och Maiden ska komma och fika, ska bli kul att få servera dom. Sen efter "jobbet" ska jag hem till pappa och packa, sen åka till mamma. Jag har även tänkt hinna förbi morfar en stund. Igår fick han nämligen åka in på akuten.. Han kände av hjärtat lite. Men det var ingen hjärtinfarkt som tur var. Första gången han fick det var 3 oktober 2009. Men det har inte varit något om det sen dess.
Nåja, han får komma hem idag och det är huvudsaken! ♥

Imorgon bitti ska jag till norrfjärden en sabbis och klippa mig hos min kusin. Ska försöka få med mig Anna också, får se hur det går! :)
Exakt såhär ska jag INTE klippa mig :)

It´s bad

varning för ett högst intressant inlägg!
Paulina har gått ut med på sin blogg att hon har varit otrogen mot Hugo en gång.
Jag höll på att dö! Seriöst, vem är otrogen mot Hugo Rosas?!
HUGO FUCKING ROSAS! Snygg som fan
Iallafall, det var så hemskt att läsa det dom hade skrivit på sina bloggar.
Jag höll nästan på att börja lipa, och ändå känner jag inte människorna.
Http://Hugorosas.se & Http://Paow.se

bildram

Hur man gör en ram runt bilderna:
Du går in på design sen altenativt redigera din befintliga stilmall.
Då ska du bläddra ner bland koderna tills du ser en som ser ut så här:

.image {
border: 2px double #000000;
background-color:#000000;
padding:6px;
margin: 0px 6px 6px 0px;
}
.image {
border: 6px double #000000;
background-color:#000000;
padding:6px;
margin: 0px 6px 6px 0px;
}

För att ändra färgen på ramen ska du ändra koden där det står Background-color. (exSvart = #000000 vit= #FFFFFF)
För att ändra storlek/tjockleken på ramen så ska då ändra koden där det står Border. Själv har jag 6px men det väljer man ju själv.

Sådär! hoppas att det klarnade, annars är det bara att fråga igen! :)

Chokladbollar

Hej!
Idag hade jag då sovmorgon till kl 1. Men jag gick och åt på skolan med Anna kl 12, lasange var det idag.
Sen fick jag sluta kring 5 istället för kl6, helt okej!
Gick hem till Anna och hämtade min mobilladdare och min neccesär som jag har haft där i typ 3 månader.
4 mascaror var det ( en ny ) eyeliner, osv. Det var ganska spännande att öppna den och se vad som fanns! :)

Sen kring 6 gick jag på SFI´s loppis, Rosa ville presentera mig inför hennes lärare osv.
Sen gick jag hem, gjorde chokladbollar åt Nils, Sven och Jesper..
Jag försöker hamna på plus här, även fast det är dom som tvingar mig varje gång.
När dom kommer så är Sven kattvakt åt misse så det är ju skönt!
Jag gjorde en chokladboll som var lite större än dom andra, självklart tog Nils den (som jag hade planerat) och ja, jag hade fyllt den med salt. Den var tydligen inte så jättegod..
MOHAHAHHA



Sovmorgon

Halloj mina vänner!
Idag har jag sovmorgon till 1 egentligen, men Rosa kom in i mitt rum innan hon for till jobbet imorse kl9, och ville ha nå kläder till deras klassloppis så vad gör man?
Stiger upp, letar reda på nå kläder.
Nu ska jag ut och springa intervaller på åsen ( om det går, kanske för mycket lera? )
Sen iväg på praoen kl 1. Jag slutar 6 ikväll och ska få vara med och stänga :)
jag och lillhomot, redo för kalkonslakt! :)

yeyeye

Anonym om Agnes födelsedag:
hur får man så att de är en svart ram runt alla bilder? ;)
Svar: Det är lite svårt att förklara. Men jag har ordnat den i kodmallen med olika koder.
Om du har en blogg och vill ha hjälp med att göra ramar så kan jag göra det åt dig :)
Annars ska jag försöka leta åt rätt kod och lägg upp här i bloggen?

Dåligt svar, jag vet.

Agnes födelsedag

Hej mina vänner!
Idag är det den 20e Oktober vilket betyder att det inte är vilken dag som hälst, nej idag är det Agnes födelsedag!
Kom just hem från praoen så nu ska jag
-Träna
-Göra en kaka åt Rosas klass till imorgon
-Fika hos Agnes
-Ut och gå med Anna
Det är väl ungefär så kvällens planer ser ut. Just det! Är det bara jag som reagerar på att PT (Piteå tidningen) har blivit mycket sämre på senare tid?
Jag läser den varje morgonen nu på cafét men det finns ju inget att läsa?
Typ om krig i irak, en kvinna som har misshandlat en annan kvinna, en gubbe som har halkat på infarten för att ingen hade sandat osv?
Enda gången det är intressant att läsa är ju när det står om en själv, fotboll, skolan eller nöjesbladen!
Dom borde inrikta sig mer mot ungdomar/20+are, annars tappar dom ju nästa generations läsare, dom har ju redan minskat barn-sidorna radikalt!

För att läsa om Teaterprojektet 2010 tryck här-->http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5663804

Anna Carina Ek

Första gången jag var med Anna, var i September 2009 på tjejkvällen i piteå.
såhär såg Mowie ut då!
Tjejkvällen
Efter det gick det nån vecka, sen en kväll var jag med hon, såg film och åt candy och tjoff så var jag med henne varenda dag i 2 månader!
Vi åkte till kåbdalis
hade skitkul för dom som kommer ihåg (maja)
Firade nyårsafton
Vilka minnen vi har!
Huliganer med tallibaner
Älskar dig bästa vän!
Hoppas att du älskar mig också även fast jag bara är 14.. :)

Trött!

Idag var det en grymt slitsam dag på praoen.
Jag har lagat mat, sopat hela cafét + skura, torka hela diskrummet kliniskt rent, alla hyllor, fyllt drickor osv. Men det ska ju också göras. Min handledare är noga med att jag ska få testa ALLA uppgifter, och det är rätt.
Åt lunch på skolan med Anna och sen gick vi en sväng på mim.

Träna!

Ååh!
Agnes träningsabstinens har smittat av sig! Skillnaden är väl den att Agnes är sjuk och inte kan träna, jag är så frisk och kry som man kan bli, och jag ligger inne och äter.
Varför gör jag ingenting åt saken?
Jo för att jag är alldeles för lat! Jag behöver någon som peppar mig, någon att träna med. Jag menar inte springa på åsen för det gör jag, men hur kul är det att springa samma jävla sträcka om och om igen?
Jag vill till fotbollsplan, springa intervaller, spela fotboll.
Och som bevis på sitt slit, en riktig jävla ihållig träningsvärk.

Nu ligger jag på latsidan, bara för att fotbollssäsongen är över. Känns som att jag bör ta tag i det!
Så får det bli, från och med imorgon!
Är det någon som är på?
Gudmundsson?

When i grow up

Nu är den förbannade kladdkaks-historian över.
Nils och Sven kom hit, åt upp 9/10 av kakan, skrattade som nå judar och drog till vistträsk.
Nils lovade att vara med mig i helgen så jag hoppas att han håller vad han lovar! :)

Kladdkaka (igen)

Nu passar det tydligen mongot att komma och äta kladdkaka..

Första dagen

Imorse började jag halv 9. Då visade hon mig runt lite, lärde mig hur diskmaskinen fungerade, kassan, vart alla saker stod osv.
Sen satt vi som bara och läste tidningar och tog det lugnt på morgonen. På måndagar brukar det tydligen inte vara så mycket folk som köper lunch osv men kring 11 strömmade det in folk! Hur mycket som hälst, så jag kan lova att jag lätt har gjort minst 15 kycklingsalsor och 4 kycklingsallader!
Sen satt vi och pratade lite om eget företag osv.
Jag fick även ett jättebra schema:
Måndag: 8.30-15.00
Tisdag: 8.30-15.00
Onsdag: 8.30-15.00
Torsdag: 13.00-18.00 ( testa vara med och stänga)
Fredag: 11-16
Måndag: 8.30-15.00
Tisdag: 8.30-13
Onsdag: 14.00-19.30 ( Mary cay smik kurs, ska få hjälpa)
Torsdag: 13.00-18.00
Fredag: 8.30-15
Gillade starkt det där med dom långa sovmorgnarna!

Yrkesskadan jag fick idag!
(Klyvde toppen när jag hackade sallad..)

Olycka!

Halloj!
sitter hemma på lunchen just nu, började 8.30 och fick lunch 13. Kändes lite lågsamt att stå och göra kycklingsalsa och kycklingsalader med en tom mage!
Nu ska jag dra mig tillbaka till praoen! med ett skadat finger dessutom..

Det här måste ju vara den bästa!

Ta er tid att lyssna!

Carrie Underwood

Kladdkaka

Jag bestämde mig för att vara världens bästa lillasyster och bjuda hit Nils på kladdkaka.
Vad gör han? jo han bjuder med sig sina kompisar.
vad gör jag? jo jag gör en större sats.
Vad händer? jo han hotar att inte ens komma.

Myskväll förra veckan!

Två bilder från förra söndagen

Kategorier

Nu har jag delat in bloggen i kategorier!

Ändringar

Det kommer att vara lite rörigt i bloggen idag, håller på att göra om lite så! :)

Söndag 17e Oktober 2010

Helo!
Den här söndagen kändes faktiskt helt okej! Söndagar brukar vara långa, dryga och sen vet man att man har en vecka full med skolarbete framför en. Men nu ska vi 9or gå ut på prao i 2 veckor, sen höstlov. Alltså skolfri i 3 veckor! Skön..T

Idag ska jag packa upp mina kläder, städa, ladda ner bra låtar till mobilen och sen ska jag och pappa ha x-box duell. Inte vilken duell som helst.. Nämligen GTA san Andreas
, jag kommer att dominera som vanligt.. Tänkte även gå förbi Anna och hämta min neccesär som har varit där sen i Juli, jag tror faktiskt att jag har en ny mascara där i!

Skid-killar mitt på stan i skellefteå!
Jag och ste innan klasskortet!                    Moget Maja!

99 time

Hei!
(Nej jag hailade inte för som som reagerade på det)
I veckan har det inte blivit mycket bloggande pga skolarbete! Vi har haft musik redov. matteprov, och no-prov. Och inget lätt litet no prov häller inte!

Igår efter skolan for jag på återsamlings träff med konfan till lazergame i piteå. Vårat lag dominerade och vann alltihop. Vi åt även pizza osv. Sen på kvällen kring 12 for jag, Maja, mamma och Krille till partybodan och rekade lite. Jag blev presenterad inför alla som "nisses mamma" och mamma blev presenterad som "nisses syrra" inte helt rätt men ja. Var väl helt okej där vi bodan.

Imorse vaknade jag och maja upp i en konstig position.. kl8.. sen följde vi med mamma och krille till snårbäcks och slaktade kalkoner och åt köttsoppa. Vi han träffa Agnes också en snabbis.
Jag kom hem, for till mammi en snabbis, sen till anna sen var vi med anton och såg "hide and seek" läskig film!
Kvällen slutade hos nån Jocke med Anna, Anton, Daniel, Erik, Tomas, Jocke, Nisse och anton. Helt okej! :)

Halo!

Mördar dagen avklarad!
Fick göra bort Musikredovisningen idag, men det gick ju som de gick..
Efter skolan fixade jag Anna och Maja lite till TP, sen gick vi till Komunhuset med Elin för att Prata med Bill men han var inte där. Gick även förbi min prao för att höra lite om kläder och tider osv.

Ikväll ska jag och Maja gå till vänsterpartiets lokal på deras styrelsemöte och prata. Lite små nervös här!
Ett halsband som jag fick när jag komfrimerade mig i somras! :)

Stay with me

50 feta frågor, vågar du?


-family: arial, Times, serif; font-size: 12px; padding: 0px; margin: 0px;">Utseende


1. vilken ögonfärg har du: Blå

2. hur lång är du: 172 cm

3. vilken hårfärg har du: Blondt

4. långt eller kort hår?: Långt

5. piercingar i ansiktet: Ingen

6. vilken ögonfärg skulle du vilja ha: Bruna

7. hur lång skulle du vilja vara: Precis så lång som jag är nu!

8. vilken hårfärg skulle du vilja ha: Den jag har, men skulle vara kul att testa lite ljusbrunt.

9. vill du ha kort eller långt hår: Jag vill ha långt såklart :)

10. skulle du vilja ha piercingar: I tungan!



Senaste du:
11. åt: Plat
12. drack: Mjölk såklart!
13. du fick sms av och vad de stod: Av Agnes: "Man behöver inte vara pappa för att få en MILF att nappa"
14. du skrev sms till och vad du skrev: Till Agnes: "Hon vägrar göra det, och jag vägrar förlora!"
15. sa: Jag sjöng..
16. kramade: Maja
17. kysste: Haha! Inte blogg-lämpligt
19. du spydde: När jag hade magsjuka i 4an
20. idag: va?

Kärlek:
21. är du singel: Ja
22. ditt förra förhållande va med: Behöver inte gå in på detaljer!
23. ditt längsta förhållande: 1 vecka
24. med vem då: detaljerna där då!
25. när någon säger din första kärlek vem tänker du på då: Nick Jonas
26. vem var din första kärlek? Nick Jonas
27. gillar du någon just nu:
28. hur många seriösa förhållanden har du haft: Inget
29. vill du vara singel: nej
30. vill du gifta dig i framtiden? someday
31. Vad heter din nuvarande pojk/flickvän: Brad pitt


Vänskap

32. den som vet mest om dig: Anna, Maja och Mallan

33. den vän som du har känt längst: Jossan

34. allra bästa vän?: Jag har tre allra bästa vänner!

37. som bor långt ifrån dig: Mallan

38. den du har mest minnen med: Mäst med Anna, äldst Malin

39. bra vän du inte träffar ofta: Elin och Mallan

40. har du någon gång varit vän med någon som du inte tycker om nu: Ja


Övrigt:


41. musiksmak: Goldfinger, Nick Jonas, Fall out boy, Tokio Hotel, A day to remember, You me at six, kan fortsätta i oändlighet!

42. sport du gillar: Fotboll

44. har du någon gång hört att du sjunger bra: I Min, Agnes och Hannas idoltävlingar har det väl hänt !

46. har du hört att du borde bli modell: haha, Majas pappa tyckte att jag skulle bli fotomodell!

47. något speciellt du alltid har på dig varje dag: Underkläder?

48. vem är mest galen i din klass?: Boysen

49. brukar du sova med en nalle vid din sida? Nej

50. vad tänker du på just nu: Mitt himla föredrag som jag ska hålla på vänsterpartiets styrelsemöte ikväll!


Huddle formation

Halloj!
Idag när jag kom hem från skolan pluggade jag lite NO, sen for jag till mormor och morfar och hämtade en jacka, sen for jag och mamma och köpte ett underställ (fan vad dyra dom är! ) Och efter det åkte jag och hämtade mitt silver shampo hos jobi. Ska testa det ikväll!

Hjälpte Therese med en design till hennes nya blogg!
Gå in och läs vettja! Http://ThereseHardegard.blogg.se :)

Nu blir det plugg, plugg och åter plugg!

gubben i lådan

Hej Kära bloggläsare!
(Är det okej att skriva så även fast man knappt har ett 20tal läsare? Värt att fundera på)
Jag ryckte upp mig tillslut i allafall. Fixade chaufför åt Malin till boden (Tacka mig sen), Sen gick jag ut och träffade Anna, vi strosade runt lite på byn. Gjorde det klart för oss att Älvsbyn suger. Sen såg vi lite film hos henne.
Kvällen slutade hemma hos Anton med Anna, Emil, Erik, Viktor, Sandra, Elin, Niklas och Robin.
Fick även träffa Therese och Kajsa som jag inte har träffat på evigheter och lite mer folk.
Helt okej kväll!

Imorgon hade jag eventuellt tänkt träna fotboll med älvsbyn, jag behöver spela lite känner jag! :)
Godnatt people

Microphone

&quo
Mehe!
Vaknade av att Julia ringde halv tolv, shiet. Nu kommer jag inte göra ett piss på hela dagen bara för att jag sov för länge. Jag är sån, efter 12 så har dagen redan börjat och då är det toolate.. Nä jag ska försöka hitta på något iallafall :)
t;text-align: center;">Nu sitter jag och ser avsnitt 2 av Kenza och Tyra show.

Dear Mr. President

Hallo homisar!
Igårkväll var jag med Anna och Emil och såg Paranormal Activity. Så sjukt jävla läskig film! Jag brukar inte blir rädd efter att jag har sett skräckfilmer. Men den här gången blev jag tvungen att slå igång Madagaskar efteråt. Det var iallafall kul åså.

Till middag idag gjorde Nils tacos, jag bjöd hit Anna också :) Så vi har sett idol, sjungit osv. Fun!

.

And love is "evol", spell it backwards, I'll show ya


space bound

Hej!
Jag har hunnit få mycket gjort sen jag kom hem. Jag slutade 13.00. Var med katten, läste bloggar, gjort all läxa, städat rummet, vikt kläder, sorterat min tvätt. Känns helt okej!
Ikväll ska jag (tyvärr) på kulturmenyn.. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför det, det var ju som kul att spela låtar och sånt (Jag, Maja, Miriam, Lisa, Julia och en utländsk tjej som var grym på att sjunga) Sen så vart jag lite taggad på det där med filminspelningen och det. Vi började planera en film. Men det känns som ändå inte som något för mig. Men jag har ändå inget annat för mig på dagarna så det är väl lika bra :)

Mina täck byxor har kommit föresten, mamma skulle hämta ut dom idag så jag håller tummarna för att jag kan ha dom! Sen så sa Johanna att hår-grejorna vi hade beställt från Lykos,se också hade kommit. Det är ju alltid kul att få grejor ! :)
Therese!

same

Halloj i stugan!
jag har intagit soffläge, eller jag och min träningsvärk har intagit soffläge. Jag var nyss ute och gick 9.6km med Julia G. Skönt nu när det är höst! :)
Idag är det ju tisdag, vilket innebär att det var veckans m ördar-dag på skolan, 6 lektioner och bara dyrga såna också!
Men imorgon är det kortdag som gäller :)

Header

Halloj!
Dagen har bestått av skola, på idrotten körde vi cirkelträning vilket känns i min kropp just nu. Hade även träningsvärk i armarna sen igår. Men träningsverk är ett tecken på att kroppen har jobbat och det är den skönaste känslan i världen!
t-align: center;">På Hembakat bakade jag och Anna bullar, det var ju dessutom kanel bullens dag. Och på slöjden redovisade jag om lapptäcken, det gick ganska bra ändå. Så skönt att ha gjort bort det.
Vi skulle egentligen gå och träffa kommunalrådet idag men det blir i morgon eller nästa vecka istället.

Ikväll ska jag träna lite på vårat grupparbete i svenskan som handlar om William Shakespeare. Vi ska redovisa i morgon och våran grupp har arbetat om " Människan William ". Det kommer nog att gå bra :)
Jag håller även på med en ny "header" som jag ska försöka färdigställa ikväll :)

Gymnasieval

Jag förstår verkligen inte varför man ska bli tvungen att välja sin framtid när man bara är 14-15 år. Ung och dum? så var det va?.
Men eftersom att jag bor i trista Sverige så måste jag trots allt rätta mig efter det. jag blir alltså tvungen att välja min framtid i Februari, som nyfylld 15-åring.
Jag vill bli något stort, något som har betydelse för världen. Inte känd, men en eftertraktad person, bli riktigt bra på det jag gör. Då menar jag inte bra på att laga mat och jobba som kock, vara duktig på att handskas med barn och jobba som förskollärare. Jag menar något större, det är inga problem om det är avancerade uppgifter, mycket studerande, hög konkurrens för jag är villig att jobba för mitt mål, kämpa för att nå mina drömmar. Frågan är då, vad vill jag bli när jag blir stor, jag vet inte. Jag är som sagt bara 14 år, jag har 9 år i grundskolan, 9 år av lärdom att utgå efter.
Jag har 5 månader kvar innan jag måste göra mitt livs mest avgörande val
och ändå undrar jag
Hanna, vad vill du bli när du blir stor?
Jag känner mig så vilsen! Allt kommer säkert bli bra i slut ändan, och visst jag har planer på vad jag vill gå för linje, vilket gymnasium, vilken kommun och hur jag ska lösa det med bostad och ekonomin. Men det är så svårt när jag vill ha det perfekt!

Tur då att jag har min Anna, som strävar efter ungefär samma saker! Det blir vi 2 mot världen kan man säga. Eller hoppas jag ♥

When you were young-The killers

Hejsan!
Igår efter skolan for jag till Elina, var med hon och Johanna en stund, sen åkte vi med Elinas mamma till Skellefteå till Mallan. Så fin och mysig lägenhet hon har!
Vi gick i alla fall och köpte godis, dricka och frukost. Sen gick vi och köpte pizza som vi åt i hennes lägenhet.
Sen satt vi och pratade ganska länge, det var jag, Johanna, Elina, Malin och hennes kompis Emma.
Vi somnade där i kring 1 kanske, jag och Elina höll handen för att vi var så rädda! :)
Vi vaknade kring 10, åt lite sen tog vi bussen in till stan. Små shoppade lite.
Jag fick med mig ett halsband, en halsduk och en t-shirt !

Idag har jag bara diskuterat gymnasium med pappa, städat och hjälp till lite här hemma.
Imorgon kl 10 är det länsträning och match så det blir en tidig kväll. Jag orkade verkligen inte fara någonstans ikväll!
Jag måste ändå passa på att tipsa om Coca Cola med pressad lime! Oo så gott det är :)

RSS 2.0